سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت حسابداری وو حسابرسی در کسب و کارها

 

شاخه حسابداری و مالی لازمه هر شرکت و سازمانی است . از این رو روش های متفاوتی برای ارائه و انجام عملیان حسابداری وجود دارد یکی از روش های حرفه ای استفاده از نرم افزار حسابداری می باشد. بسته به کسب و کار شما و حرفه ای که در آن مشغول به کار هستید، نرم افزارهای مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال اگر در زمینه فروشگاهی فعالیت دارید می توانید نرم افزار حسابداری فروشگاهی را برگزینید این نرم افزار ویژگی های متفاوتی دارد و با توجه به امکانات و ویژگی هایش قیمت آن تعیین می شود. حال می خواهیم مواردی را برای شما بگوییم که بر قیمت نرم افزار حسابداری موثر می باشند . این امکانات شامل     :

دسترسی های مختلف کاربران و مدیران

 

گزارش دهی دقیق به حسابداران

قابلیت استفاده چند کاربر همزمان

ارائه گزارشات انبار و انواع کالاها

ثبت مشخصات افراد

 

اعلام سررسید چک

 

قابلیت تنظیم کدهای پیش فرض بصورت دلخواه در سه سطح

قابلیت ثبت قرارداد ، پیش فاکتور، فاکتور و تعدیلات فروش

صدور همزمان یا غیر همزمان اسناد مالی نرم افزار حسابداری 

انجام عملیات بازرگانی ارزی و ریالی و ثبت اسناد مالی

بتوانید براحتی با شریک خود و یا شرکت ها اطلاعات به اشتراک بگذارید

از صورت حساب مشتریان میزان سود و زیان و موجودی شرکت یا سازمان خود مطلع شوید.

امنیت اطلاعات و گزارش های مالی حفظ شود و بدون اجازه شما فردی اجازه دسترسی نداشته باشد.

محاسبه و گزارش سود و زیان

امکان گزارش موجودی کالاها

امکان گزارش حساب مشتریان

قابلیت صدور فاکتور حرفه ای

امکان استفاده از بارکدخوان

ارتباط با سایر نرم افزار ها و ..

صدور همزمان یا غیر همزمان اسناد مالی نرم افزار حسابداری بازرگانی

امکان تنظیم کدهای پیش فرض بصورت دلخواه در سه سطح

امکان انجام عملیات بازرگانی ارزی و ریالی و ثبت اسناد مالی

امکان ثبت قرارداد ، پیش فاکتور، فاکتور و تعدیلات فروش

دسترسی های مختلف کاربران و مدیران

گزارش دهی دقیق به حسابداران

قابلیت استفاده چند کاربر همزمان

ارائه گزارشات انبار و انواع کالاها

ثبت مشخصات افراد

اعلام سررسید چک

نرم افزار حسابداری چیست ؟

نرم افزار حسابداری یک برنامه کامپیوتری میباشدکه در اصطلاح به عنوان نرم افزار (software)شناخته میشود.نرم افزار حسابداری بستری مناسب برای ثبت ،محاسبه وگزارش گیری  امور مالی مورد استفاده  قرار میگیرد.این گزارش گیری ها باعث محاسبه سود و زیان و رفع شبهات مالی و همچنین در بعضی مواردموجب رفع اختلافات می شود.درواقع می توان به نرم افزار حسابداری به دیدیک حسابدار موظف و خیلی دقیق نگاه کرد که امکان خطای محاسباتی دیگر وجود ندارد.

حسابرسی چیست؟

قبل از هر چیزی لازم است شما را با مفهوم حسابرسی آشنا کنیم. در یک تعریف ساده به بازرسی جست‌وجوگرانه تمامی اسناد و مدارک حسابداری جهت نظم دادن به این اسناد و نیز کشف و بررسی اشتباهات و تقلب‌های احتمالی حسابرسی می‌گوییم. همچنین در کلیه کسب و کارها لازم است که صورت‌های مالی مطابق با استانداردهای دقیق حسابداری تهیه شوند تا میزان اشتباهات و مشکلات به حداقل برسد.

تمامی امور گفته شده توسط افرادی که در این حوزه تحصیل کرده‌اند انجام می‌شود؛ به این اشخاص که دانش و مهارت کافی برای انجام حسابرسی را دارند حسابرس گفته می‌شود. اگر چه حسابرسی و حسابداری شباهت‌های زیادی با هم دارند اما در عمل یکی نیستند و دو مفهوم جداگانه هستند. 

اگر بخواهیم خیلی کلی به تفاوت بین حسابرس و حسابدار اشاره کنیم، باید بگوییم که حسابرس وظیفه نظارت بر کار حسابداران را به عهده دارد.

حسابرس کیست و چه وظایفی به عهده دارد؟

یک شخص حسابرس باید از دانش خاصی برخوردار باشد برای مثال لازم است که او از علم تحلیل اطلاعات و محاسبات به خوبی سر رشته داشته باشد.

همچنین از آنجایی که در سال‌های اخیر کار کردن با نرم افزار حسابداری بسیار مورد توجه قرار گرفته است، حسابرس باید در حد نیاز به کار با کامپیوتر و به خصوص کار با نرم افزارهای حسابداری تسلط داشته باشد و اطلاعات او در زمینه حسابداری به روز و جدید باشند.

علاوه بر مهارت‌ها و توانایی‌های گفته شده، یک حسابرس باید به مهارت‌های ارتباطی، کلامی و نوشتاری تسلط کافی داشته باشد. در مورد وظایفی که حسابرس در شرکت‌های حسابرسی به عهده دارد می‌توان گفت که کارهایی مانند جمع آوری و تحلیل آمار و ارقام، بررسی حساب‌های مالی یک شرکت، شناسایی ویژگی‌ها و مشخصات یک کسب‌وکار و ارزیابی سیستم‌های گزارش مالی آن شرکت و نیز نظارت بر کار حسابداران یک شرکت از وظایف یک فرد حسابرس است.

اگر چه حسابرسان تمامی وظایف گفته شده را به عهده دارند؛ اما لازم است بدانید که یک تقسیم بندی برای انواع حسابرسان وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

با برخورداری از نرم افزار حسابداری آنلاین می توانید در امور حسابرسی از آن کمک بگیرید . نرم افزار حسابداری شرکتی باعث نظم و یکپارچه سازی امور مالی و حسابداری شرکت شما خواهد شد و برنامه ریزی دقیقی به مدیران و حسابداران می دهد و از بروز خطاهای احتمالی جلوگیری می شود.