سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در مورد سینک ها و سینک گرانیتی چه میدانید؟

سینک ظرفشویی یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد در هر آشپزخانه ای می باشد.اگر قصد خرید سینک ظرفشویی مناسبی برای آشپزخانه خود دارید ،مطلب زیر راهنمای شما در این مسیر است .

سینک ظرفشویی را می توان از لحاظ جنس ،طرح، کارکرد و نصب بررسی می کرد .
سینک ظرفشویی از نظر جنس به سه دسته زیر تقسیم می شود .
1)سینک ظرفشویی استیل
استیل بکار رفته در سینک باید استیل ناب و بدون آلیاژ باشد تا در معرض زنگ زدگی و تغییر رنگ قرار نگیرد ضخامت استیل بکار رفته در سینک بهتر است بین 16-18 و یا بالاتر باشد. سینک ظرفشویی استیل خود به دو دسته سینک استیل ساده و سینک استیل ضد خش تقسیم می شود. رنگ استیل سینک ممکن است براق یا مات باشد ،استیل براق ساده تر تمیز می شود و لکه های آب راکمتر نشان می دهد.
- استیل ساده
- استیل ضدخش یا آج دار یا میکرو
مزیت سینک استیل ضدخش نسبت به استیل ساده اینست که خط و خش را کمتر نشان می دهد ، اما املاح و رسوبات، در بین آج های بسیار کوچک بکار رفته در سینک ته نشین می شود
2)سینک ظرفشویی شیشه ای
شیشه بکار رفته در سینک ظرفشویی شیشه ای، سکوریت نشکن بوده در واقع فقط قسمت سینی سینک از جنس شیشه است و لگن ها از جنس استیل می باشد ،سینک ظرفشویی شیشه ای فانتزی بوده و از نظر کاربرد در سطح پایین تری از سینک استیل قرار دارد.
3)سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک گرانیتی:نوع جدیدی از سینک است که در رنگ های مشکی ، دودی ،قهوه ای ،سفید ،کرم و بژ در بازار موجود است. سینک گرانیتی خود به دوسته تقسیم می شود.
- سینک ساخته شده از مواد پلیمری (اکرولیک)
- سینک ساخته شده از سنگ و مواد پلیمری (اکرولیک)
سینک ساخته شده از مواد اکرولیک دربرابر ضربه استقامت کمی دارد اما سینک ساخته شده از مواد اکرولیک و سنگ این مشکل را ندارد.
در مجموع سینک گرانیتی علاوه بر اینکه خط و خش را نشان نمی دهد مشکل ته نشین شدن رسوبات ،در سینک های استیل ضد خش را نیز ندارد.
اگر بخواهیم سینک ظرفشویی را از لحاظ طرح تقسیم بندی کنیم در سه دسته زیر قرار می گیرد.
1) سینک ظرفشویی معمولی
2) سینک ظرفشویی باکس
3)سینک ظرفشویی گرد
و از لحاظ کارکرد و نصب به دو نوع سینک روکار و سینک توکار تقسیم می شود.
سینک روکار روی کابینت نصب شده و به دیوار پیچ می شوند و مزیت آن اینست که تمام آب ناشی از شستشو درون سینک قرار دارد و در اطراف پخش نمی شود . اما سینک توکار با آنکه به لحاظ ظاهر از سینک روکار زیباتراست امابه علت اینکه سینک داخل کابینت نصب شده ممکن است آب کمی پخش شده و روی کابینت بریزد .
اندازه سینک ظرفشویی بین 20 تا 200 متغیر بوده و در هنگام خرید بسته با سایز کابینت انتخاب می شود.باید سینک را طوری انتخاب کنید که با فضای آشپزخانه هماهنگی داشته باشد .
مزایا و معایب سینک گرانیتی :سینک های شیشه ای نیز ظاهری فانتزی و نوآورانه به آشپزخانه میدهند و زیبایی زیادی ایجاد میکنند، شیشه فقط در قسمت سینی سینک بکار رفته است و جنس آن از نوع سکوریت و نشکن میباشد. اما از لحاظ مقاومت و استفاده این سینک ها از کیفیت پایین تری نسبت به نوع استیل و گرانیتی قرار میگیرند.

نکته مهم دیگر در انتخاب سینک شکل آن است. اینکه سینک از چند کاسه تشکیل شده و سایز آن چه اندازه است. باید با نظر گرفتن نحوه و میزان استفاده از سینک ظرفشویی این موارد را بررسی کنید. به عنوان مثال اگر از ماشین ظرفشویی استفاده میکنید احتمالا کمتر برای شستن ظروف بزرگ و زیاد به سینک احتیاج دارید و میتوانید سینکی با عمق کمتر و تعداد کاسه کمتر انتخاب کنید. در مورد اندازه و عرض سینک نیز با توجه به اندازه کابینت ها میزان آن بین 20 تا 200 متغییر خواهد بود. از لحاظ طرح بندی سه مدل برای سینک ها وجود دارد که عبارتند از سینک معمولی، سینک باکس و سینک گرد. با توجه به سلیقه و نیاز و کارایی آن میتوانید هرکدام را انتخاب کنید.

قیمت سینک گرانیتی شاید کمی بیشتر از سایر سینک ها باشد اما از نظر دوام سینک خوب و مناسبی است.

وسایل جانبی :
- اتومات
در بعضی از مدل های سینک دکمه ای به نام اتومات وجود دارد که کاربرد آن برای باز و بسته کردن خروجی آب سینک است ،با بالا و پایین کردن اتومات خروجی آب باز و بسته می شود .
اندازه سینک ظرفشویی بین 20 تا 200 متغیر بوده و در هنگام خرید بسته با سایز کابینت انتخاب می شود.

سینک گرانیتی سفید نسبت به سایر سینک ها پر طرفدار تر است و زیباتر است.
- اگر فضای اطراف سینک محدودی دارید می توانید سینکی خریداری کنید که مجهز به جای مایع ظرفشویی و محل قرار دادن اسکاج باشد.