سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سینک ها

 

 

سینک ظرفشویی یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد در هر آشپزخانه ای می باشد.اگر قصد خرید سینک ظرفشویی مناسبی برای آشپزخانه خود دارید ،مطلب زیر راهنمای شما در این مسیر است   .
سینک ظرفشویی را می توان از لحاظ جنس ،طرح، کارکرد و نصب بررسی می کرد .
سینک ظرفشویی از نظر جنس به سه دسته زیر تقسیم می شود .
1)سینک ظرفشویی استیل
استیل بکار رفته در سینک باید استیل ناب و بدون آلیاژ باشد تا در معرض زنگ زدگی و تغییر رنگ قرار نگیرد ضخامت استیل بکار رفته در سینک بهتر است بین 16-18 و یا بالاتر باشد. سینک ظرفشویی استیل خود به دو دسته سینک استیل ساده و سینک استیل ضد خش تقسیم می شود. رنگ استیل سینک ممکن است براق یا مات باشد ،استیل براق ساده تر تمیز می شود و لکه های آب راکمتر نشان می دهد.
- استیل ساده
- استیل ضدخش یا آج دار یا میکرو
مزیت سینک استیل ضدخش نسبت به استیل ساده اینست که خط و خش را کمتر نشان می دهد ، اما املاح و رسوبات، در بین آج های بسیار کوچک بکار رفته در سینک ته نشین می شود
2)سینک ظرفشویی شیشه ای
شیشه بکار رفته در سینک ظرفشویی شیشه ای، سکوریت نشکن بوده در واقع فقط قسمت سینی سینک از جنس شیشه است و لگن ها از جنس استیل می باشد ،سینک ظرفشویی شیشه ای فانتزی بوده و از نظر کاربرد در سطح پایین تری از سینک استیل قرار دارد.
3)سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک گرانیتی:نوع جدیدی از سینک است که در رنگ های مشکی ، دودی ،قهوه ای ،سفید ،کرم و بژ در بازار موجود است. سینک گرانیتی خود به دوسته تقسیم می شود.
- سینک گرانیتی ساخته شده از مواد پلیمری (اکرولیک)
- سینک گرانیتی ساخته شده از سنگ و مواد پلیمری (اکرولیک)
سینک ساخته شده از مواد اکرولیک دربرابر ضربه استقامت کمی دارد اما سینک ساخته شده از مواد اکرولیک و سنگ این مشکل را ندارد.
در مجموع سینک گرانیتی علاوه بر اینکه خط و خش را نشان نمی دهد مشکل ته نشین شدن رسوبات ،در سینک های استیل ضد خش را نیز ندارد.
اگر بخواهیم سینک ظرفشویی را از لحاظ طرح تقسیم بندی کنیم در سه دسته زیر قرار می گیرد.
1) سینک ظرفشویی معمولی
2) سینک ظرفشویی باکس
3)سینک ظرفشویی گرد
و از لحاظ کارکرد و نصب به دو نوع سینک روکار و سینک توکار تقسیم می شود.
سینک روکار روی کابینت نصب شده و به دیوار پیچ می شوند و مزیت آن اینست که تمام آب ناشی از شستشو درون سینک قرار دارد و در اطراف پخش نمی شود . اما سینک توکار با آنکه به لحاظ ظاهر از سینک روکار زیباتراست امابه علت اینکه سینک داخل کابینت نصب شده ممکن است آب کمی پخش شده و روی کابینت بریزد .
اندازه سینک ظرفشویی بین 20 تا 200 متغیر بوده و در هنگام خرید بسته با سایز کابینت انتخاب می شود.باید سینک را طوری انتخاب کنید که با فضای آشپزخانه هماهنگی داشته باشد .
وسایل جانبی :
- اتومات
در بعضی از مدل های سینک دکمه ای به نام اتومات وجود دارد که کاربرد آن برای باز و بسته کردن خروجی آب سینک است ،با بالا و پایین کردن اتومات خروجی آب باز و بسته می شود .
اندازه سینک ظرفشویی بین 20 تا 200 متغیر بوده و در هنگام خرید بسته با سایز کابینت انتخاب می شود.
- اگر فضای اطراف سینک محدودی دارید می توانید سینکی خریداری کنید که مجهز به جای مایع ظرفشویی و محل قرار دادن اسکاج باشد.


نکاتی در مورد بازسازی ساختمان و بازسازی نما

شهرهای بزرگ امروزی مملو از خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک هستند. دیگر آپارتمان‌های 50، 60، و 70 متری چیزی عجیبی به نظر نمی‌رسند و بسیاری از مردم در چنین خانه‌های کوچکی زندگی می‌کنند. با گسترش چنین فضاهای مسکونی، طراحان داخلی و معماران به این فکر افتادند که آپارتمان‌های کوچک را به‌ گونه‌ای طراحی و بازسازی کنند که بتوان بیش‌ترین استفاده را از فضاهای مختلف آن برد. به همین دلیل ایده‌های زیادی در این زمینه به کار گرفته می‌شود تا ساکنان این نوع خانه‌ها بتوانند راحت و بدون دردسر در آن‌ها زندگی کنند. البته بازسازی آپارتمان به عوامل مختلفی چون نوع سازه، توان مالی ساکن آن، محدودیت‌های آن، و غیره بستگی دارد.

بسته به سن آپارتمان یا ساختمان شما بازسازی آپارتمان متفاوت میگردد مثلا ساختمانی که کمتر از ده سال سنش است نیاز زیادی به مقاوم سازی ندارد و انجام کارهای بازسازی آن مربوط به رنگ کرد یا تعویض درب ها یا تعویض شیرآلات است.

بازسازی ساختمانبه چند منظور انجام می شود.گاهی از عمر ساختمان زیاد نگذشته است اما صاحب آن علاقه مند است که تغییراتی در آشپزخانه و کابینت و یا کاشی و سرامیک و رنگ انجام دهد.گاهی نیز بازسازی به دلیل خرابیهایی است که حاصل شده و یا باید به موقع اقدام کرد که این خرابیها در لوله کشی و جاهای مختلف ساختمان اتفاق نیفتد.

به بیان دیگر پس ازگذشت چند سال از عمراحداث هر ساختمانی  باید به نکات مهمی توجه داشت  تا از وقوع هر حادثه ای که باعث تخریب بخشی از آن خواهد شد جلوگیری کرد .لذا در این مطلب به اصول بازسازی ساختمانیا بررسی شیوه های بازسازی آپارتمان می پردازیم که در ادامه می خوانید.

روند بازسازی فضای اداری

در جریان روند بازسازی ساختمان اداری با توجه به چالش های پروژه و نیاز کارفرما، در مرحله ی اول اقدام تقسیم بندی فضایی نمودند به نحوه ی که تمامی ریز فضاهای مورد نیاز کارفرما به صورت مجزا و مستقل از هم عمل کرده و مبلمان ویژه و مخصوص به خود را داشته باشند.

چرا بازسازی نما را انجام میدهیم ؟

دلیل اول اینکه امکان تخریب و نوسازی کامل ساختمان برای برخی میسر نیست و در بازار امروز با به وجود آمدن برند ها و رقیب های تجاری و شرکت ها مالکان در تلاشند تا با به وجود اوردن سیمایی زیبا و پر زرق و برق برای محل کار خود اقدام به جذب مراجعین خود کنند زیرا یک نمای زیبا و شکیل در ذهنیت افراد نسبت به تعامل و فعالیت های گروه تاثیر گذار است

کدام سیستم اجرایی و متریال برای  بازسازی نما ساختمان ما مناسب هستند؟

بیشتر ساختمان های قدیمی در ایران به روش تر یا ملانی ساخته شده اند و ظاهر کنونی آنها نیاز به بازسازی دارد

از متریال های مناسب برای نما میتوان به سنگ آجر سیمان ترمو وود کرتین وال و ...  اشاره کرد و اتصالات  نما به روش های مختلف مثل ملات ماسه سیمان چسب و اتصالات خشک صورت میگیرد.

 

 


ویژگی های سرسوزن قلم انسولین

سرسوزن قلم انسولین

سرسوزن قلم انسولین  به عنوان جزء انتهایی قلم های تزریق انسولین، و همچنین سایر قلم های تزریق یک بار مصرف و یا با کاتریج تعویض شونده در قلم های تزریق چند بار مصرف استفاده می شوند. مسئله مهم در مورد تیزی نوک سوزن و قطر سوزن است، تا کمترین تخریب را در بافت بیمار ایجاد کند. از طرفی طول سوزن و انتخاب آن برای هر بیمار بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود انسولین وارد بافت چربی می شود.سرسوزن قلم انسولین سافت فاین (Softfine) از بهترین مواد اولیه تولید شده و در چهار اندازه 4، 5، 6 و 8 میلیمتری عرضه می!شود. سوزنهای این سر سوزن، به نازکترین اندازه ممکن نسبت به طول سوزن ساخته می!شوند و نازک ترین سوزن تزریق موجود در بازار است .

ضخامت سرسوزن (Softfine) در اندازه 32G برای طول 4 میلیمتر و 31G برای 5 ،6 و 8 میلیمتر طول است. همچنین پوشش سلیکونی سوزن، موجب تسهیل ورود سوزن به پوست و در نتیجه تزریق راحت و بدون درد می شود. سرسوزن سافت فاین(Softline)  منطبق و قابل نصب بر روی تمامی برندهای معروف قلم انسولین و قلم های تزریق یک بار مصرف و یا با کاتریج تعویض شونده در قلم های تزریق چند بار مصرف مانند نوونوردیسک و لانتوس هستند. سرسوزن قلم انسولینسافت فاین (Softfine) دارای گواهینامه های ISO13485 و CE است و با تمامی برندهای قلم انسولین در بازار مطابقت دارد.

استفاده از تکنولوژی الکتروپولیش که براده های فلزی تشکیل شده بر روی سوزن را حذف کرده، و سطح سر سوزن (Softfine) را بسیار صیقلی و هموار می سازد، و از درد ناشی از ورود سوزن به داخل پوست جلوگیری می نماید.

همچنین استفاده از تکنولوژی دیواره نازک (Thin Wall) که در این سوزن هااستفاده شده باعث تزریق یکنواخت انسولین گردیده، و از درد ناشی از تجمع انسولین در زیر پوست جلوگیری می نماید. و همین طور پوشش سلیکونی سوزن، موجب تسهیل در ورود سوزن به پوست و در نتیجه تزریق راحت و بدون درد می شود. استفاده از تکنولوژی بدنه یکنواخت در سرسوزن قلم انسولین  (Softfine) که باعث یکنواخت شدن جریان انسولین در سوزن می گردد، و از درد ناشی از تجمع انسولین در زیر پوست جلوگیری می نماید.

 

 این سر سوزنبرای تزریقات زیر پوستی، داخل پوستی و یا زیر پوستی انسولین، هورمون رشد ، بوتاکس ، آدرنالین و یا سایر داروهایی که با قلم های تزریق یک بار مصرف و یا با کاتریج تعویض شونده در قلم های تزریق چند بار مصرف در دسترس می باشند، قابل استفاده است.


آموزش مصاحبه استخدامی، عاملی مهم در کمک به اقتصاد شرکت

 

آموزش مصاحبه استخدامی، عاملی مهم در کمک به اقتصاد شرکت

هدردادن وقت هنگام مصاحبه ممکن است بیش از آنچه می‌پندارید به ضررتان باشد. از چارچوبی که پیش رو دارید می‌توانید تکنیک‌های مصاحبه را بیاموزید و از اشتباهات استخدام جلوگیری کنید  .

در نگاه اول شاید مصاحبه کاری قرار ملاقات خیلی ساده‌ای به نظر برسد: دست می‌دهید، گپ می‌زنید، چند سوال می‌پرسید و نتایج را مقایسه می‌کنید، اما چطور می‌توان کسی را تشخیص داد که مهارت‌هایش به خوب جلوه کردن در مصاحبه محدود نمی‌شود؟

جنیس ویتیکر، نویسنده کتابی درباره همین موضوع می‌گوید:«برای یک مصاحبه حرفه‌ای درواقع نیاز به آمادگی‌های زیادی هست، خیلی‌ها نمی‌توانند خودشان را نشان بدهند.»

هزینه استخدام نامناسب خیلی زیاد است و فقط هم شامل دستمزدی که می‌پردازید نمی‌شود. هزینه انتخاب، زمان آموزش، مشکلات احتمالی با مشتریان و پیداکردن جایگزین همگی از جمله این موارد هستند. خیلی کارشناسان تخمین می‌زنند که هزینه استخدام بد از کل مبلغ دستمزد سالانه نیز بیشتر می‌شود.

برای اینکه جلوی چنین تجربه‌هایی را در شرکتتان بگیرید باید برنامه‌ای برای هدایت مصاحبه داشته باشید. اینجا می‌توانید بیاموزید که چطور سوال‌ها را ساماندهی کرده و فرآیندی ایجاد کنید که بیشترین اطلاعات را درباره داوطلبان بدهد.

دنبال چه هستید

قبل از اینکه دنبال بهترین گزینه بگردید بهتر است زمانی را برای فکرکردن درباره خود کار صرف کنید. کسانی که قبلا این شغل را داشته‌اند در نظر گرفته ببینید چه مهارت، دانش و ویژگی‌های شخصی داشته‌اند که باعث موفقیت یا عدم موفقیت‌شان شده است. فهرستی از این عوامل تهیه کنید و برسر آن با دیگر همکارانتان به توافق برسید.

جیم سالیوان رییس گروه مدیریتی گالاکسی که کارش یافتن مدیران توانا است، می‌گوید:«مهم است که همگی درباره ویژگی‌های مدنظر و اینکه آن پست سازمانی نیازمند چه مهارت‌هایی است توافق داشته باشند. درغیر این صورت ممکن است هرکس سوالات متفاوتی از داوطلبان بپرسد چون برداشت متفاوتی از آن شغل داشته‌اند.»

 

سوالات درست را بپرسید

وقتی معیارها مشخص شد، می‌توانید سوالات هدف داری بپرسید که از زمان مصاحبه با هرداوطلب به بهترین وجه استفاده شود. تام ترنر که یک مشاور مستقل اهل ونکوور متخصص طراحی سیستم‌های گزینش است، می‌گوید: او فهرستی از 7 تا 12 معیار تشکیل می‌دهد و سپس برای بررسی هرکدام حدودا چهار سوال می‌پرسد. دو سوال به شکل ایجابی بیان می‌شوند، یعنی از داوطلب می‌خواهند درباره کاری که خوب انجام داده است صحبت کند. یک سوال سلبی است، یعنی از داوطلب می‌خواهد درباره یکی از اشتباهات یا شکست‌هایش حرف بزند. سوال آخر هم حکم پشتیبان را دارد درصورتی که داوطلب به یکی از سوال‌های بالا جواب ندهد.

برای موفقیت و کسب شغل مورد نظر، آموزش مصاحبه استخدامی می تواند بسیار راهگشا باشد. راهکار های موفقیت در مصاحبه ی استخدامی، باید مورد توجه قرار گیرد. افرادی که از کاری که انجام می دهند ناراضی هستند کم نیستند ولی آن ها به راحی هم نمی توانند کار مورد علاقه ی خود را به دست آورند. دلیل آن هم این است که اکثر افراد زمانی که بحث تغییر شغل پیش می آید به یاد روز اول و روز صاحبه می افتند و استرس بیش از حدی که در آن زمان متحمل شده اند. اما آموزش مصاحبه استخدامیمی تواند به ما بیاموزد که چطور بر روی مصاحبه کننده تئاثیر گذار باشیم وخد و توانایی هایمان را ارائه دهیم.

هدردادن وقت هنگام مصاحبه ممکن است بیش از آنچه می‌پندارید به ضررتان باشد. از چارچوبی که پیش رو دارید می‌توانید تکنیک‌های مصاحبه را بیاموزید و از اشتباهات استخدام جلوگیری کنید.

در نگاه اول شاید مصاحبه کاری قرار ملاقات خیلی ساده‌ای به نظر برسد: دست می‌دهید، گپ می‌زنید، چند سوال می‌پرسید و نتایج را مقایسه می‌کنید، اما چطور می‌توان کسی را تشخیص داد که مهارت‌هایش به خوب جلوه کردن در مصاحبه محدود نمی‌شود؟

جنیس ویتیکر، نویسنده کتابی درباره همین موضوع می‌گوید:برای یک مصاحبه حرفه‌ای درواقع نیاز به آمادگی‌های زیادی هست، خیلی‌ها نمی‌توانند خودشان را نشان بدهند.

هزینه استخدام نامناسب خیلی زیاد است و فقط هم شامل دستمزدی که می‌پردازید نمی‌شود. هزینه انتخاب، زمان آموزش، مشکلات احتمالی با مشتریان و پیداکردن جایگزین همگی از جمله این موارد هستند. خیلی کارشناسان تخمین می‌زنند که هزینه استخدام بد از کل مبلغ دستمزد سالانه نیز بیشتر می‌شود.

برای اینکه جلوی چنین تجربه‌هایی را در شرکتتان بگیرید باید برنامه‌ای برای هدایت مصاحبه داشته باشید. اینجا می‌توانید بیاموزید که چطور سوال‌ها را ساماندهی کرده و فرآیندی ایجاد کنید که بیشترین اطلاعات را درباره داوطلبان بدهد.

اما رمز موفقیت برای داوطلبان در مصاحبه استخدام چیست

پیش بینی سوالات و محیا کردن پاسخ مناسب برای آن ها یکی از رمز موفقیت برای داوطلبان در مصاحبه استخدام است. به عنوان مثال یکی از سوالی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم از مصاحبه شونده پرسیده خواد شد این است که استخدام شما چه ارزشی افزوده ای برای شرکت ما خواهد داشت؟

اگر در این باره دلیل قانع کننده ای نداشته باشید قطعا نمی توانید خود را برای آن کار مناسب بدانید. پاسخ ها باید صادقانه و با اعتماد بنفس باشد و خیلی آهسته صحبت کردن درست نیست.

هر شغلی حداقل سه نیاز دارد:

·        دارای مهارت های انجام کار هستید.

·        خواستار انجام این کار هستید.

·        آن ها می خواند که با شما کار کنند.

برای استخدام می بایست این توانایی ها را داشت:

·        حالت تدافعی به خود نگیرید

·        لکنت نداشته باشید

·        از جملات روتین استفاده نکنید(مانند من دقیق هستم یا من سخت کوش هستم)

 

مریم حنطوش زاده در مورد آموزش مصاحبه استخدامی  و شیوه های مصاحبه استخدامی، انگیزش، هوش هیجانی و کارآفرینی مسائل بسیاری را مورد مطالعه و ارزیابی و تدریس قرار داده است. مریم حنطوش زاده برای مثال در مورد رفتارهای فردی و ساخت دنیای مطلوب معتقد است که با کمک تئوری انتخاب می توان متوجه شد که کدام یک از نیاز های ما در اولویت هستند و یا کدام از آن ها برآورده نشده است و با برآورده شدن آن ها در دنیای کنونی به آن چه می خواهیم می رسیم.


با پرورش زالو هم بیماری درمان کنید هم کسب درآمد کنید.

 

درمان بیماری ها و پرورش زالو وآموزش و تکثیر زالو

با پرورش زالو  هم بیماری درمان کنید هم کسب درآمد کنید.

زالو به عربی « عَلَق » و از نرم‌تنان آبزی است که در شالیزارها و مرداب زندگی می‌کند. جانورشناسان تا کنون 650 نوع زالو را شناسایی کرده‌اند که برخی از انواع زالو بسیار سمی و خطرناک هستند و بعضی از انواع زالوها مفید و آثار درمانی ارزنده‌ای دارند که ما در این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم.

خاصیت درمانی زالو در بزاق دهان او است که ماده ضد انعقاد خون به نام هیرودین است و موجب رقیق شدن خون و باز شدن گرفتگی رگها و در نتیجه افزایش خون‌رسانی به مغز و بدن می‌شود. به عقیده بعضی کارشناسان 100 نوع ماده ویژه با اثرات درمانی گوناگون توسط زالو در خون ترشح می‌شود و مورد توجه پزشکان و جراحان قرار گرفته است و در اروپا و آمریکا در موارد گرفتگی رگهای قلب، گرافتهای پوستی و زیبایی پوست و جراحی قلب و پیوند اعضا و تقویت سیستم دفاعی بدن از آن استفاده می‌شود. 

با انداختن دو عدد زالو پشت گوشها می توان امراض صعب العلاج مغز (CXS) پارکینسون، رعشه، (MS) و (VA) گرفتگی عروق مغز، آلزایمر و صرع را معالجه کرد. با زالودرمانی می‌توان زخم معده، کولیت روده، پرستات، امراض ریوی، التهابات کبد، کیسه صفرا و بواسیر را معالجه کرد. با زالودرمانی می‌توان ناباروری مردان (ضعف اسپرم- واریکوسل)، کاهش میل جنسی و ترک اعتیاد مواد مخدر را معالجه کرد.

زالودرمانی بهتر از حجامت خون فاسد را از عمق بدن بیرون می‌کشد. اول محل زالو را با آب گرم پاک کنید ( از صابونهای عطری استفاده نکنید). جایی را که می‌خواهید زالو بیندازید اول با دست مالش بدهید تا سرخ شود. اگر جای زالو را با گل سرشوی یا خون بمالند زالو بهتر می‌گیرد. بهتر آن است که پس از جدا شدن زالو محل گزش او را حجامت بدهند. اگر پس از جدا شدن زالو خون بند نیامد پودر مازوج سوخته، نوره یا خاکستر یا پودر نرم زردچوبه استعمال شود.»

همه چیز در مورد تولید، پرورش و تکثیر زالو

درباره زالوها به طور کلی این تحقیق و گردآوری علمی پیرامون چگونگی پرورش زالو  HIRUDO EDICINALIS  می باشد (با توجه به فراوانی آن در کشور و همچنین مجوز صادر شده توسط سازمان FDA آمریکا).اطلاعات عمومی و فیزیولوژی از بین 650گونه زالو تنها 15گونه از آنها کاربرد پزشکی دارند. حضور بیش از 40گونه زالوی آب شیرین در ایران گزارش شده است. بدن زالو به حدود 34 حلقه (Segment) تقسیم شده است.

زالو به صورت همزمان دارای اندام جنسی نر و ماده می باشد که البته در بدو تولد فقط دارای اندام جنسی نر می باشد.پس از گذشت حدود 4ماه از بدو تولد به بلوغ جنسی می رسد.

زالو ها دارای حدود 11جفت کیسه بیضه می باشند (در بند های 12تا 24و در هر بند 2جفت) اسپرم اولیه از دیواره بیضه به سمت بیرون جوانه زده به تکامل رسیده و سپس به سمت بند 10که محل قرار گیری کیسه اسپرم است حرکت کرده و در آنجا ذخیره می گردند.زالو ها دارای 2کیسه تخم و 2تخمدان در بند 11می باشند.در مواردی که زالو احساس آرامش نکند ممکن است تا 9ماه اقدام به تخم ریزی نکند.

زالوها دارای 3تا 4یا 5جفت چشم می باشند تعداد چشم ها و ترتیب یا نحوه قرار گرفتن آنها در گونه های مختلف گوناگون می باشد.اندام های حسی روی سر زالو آن را قادر می سازد که تغییرات شدت نور و دما و ارتعاش را تشخیص دهد.گیرنده های شیمیایی روی سر زالو حس بویایی را ایجاد می کند.

 

زالوها نسبت به حرکت در آب بسیار حساس می باشند و فعالیت آنها در شب و زمان های بارانی به اوج خود می رسد. پرورش و تکثیر زالورا در کجا انجام دهیم؟

·        برکه یا حوضچه طبیعی .

·        حوضچه سیمانی .

·        ایجاد حوضچه با پارچه های ضد آب .

·        مخازن پلاستیکی .

بهترین روش و مکان برای پرورش و تکثیر زالو

هر کدام از روش هائی که ذکر شد دارای مزایا و معایبی نسبت به هم می باشند که پرورش دهنده باید با در نظر گرفتن تمامی مزایا و معایب و همچنین امکانات خود نسبت به انتخاب بهترین روش اقدام نماید .در انتخاب روش مناسب جهت پرورش زالوباید موارد ذیل حتما مد نظر قرار گیرد :

·        فرار زالو

·        دسترسی زالو به اکسیژن

·        مکانی مناسب برای تخم گذاری زالوها

·        کنترل دما و PH آب

·        غذای زالو

می شود مانند کشورهای جنوب شرق آسیا از خون مارماهی یا گربه ماهی استفاده کرد یا از لاکپشت و قورباغه که البته خون لاکپشت و قورباغه بدلیل کم خون بودن و همچنین کم خاصیت بودن خونشان و همچنین گران بودن مقرون به صرفه نمی باشد و اصلا توصیه نمی شود.یا همچون کشورهای روسیه و قزاقستان از خون گاو یا بز استفاده کرد. در این روش و شیوه تغذیه خطر بیماری های مشترک بین انسان و حیوان می تواند خطر آفرین باشد. مرکز تحقیقات شرکت مسیحا طب شمال موفق به فرموله کردن غذایی کاملا ارگانیک برای زالو شده است که هیچگونه خطری برای سلامتی انسان ندارد.

تولید مثل و تکثیر زالو

زالو وقتی که احساس آرامش کند اقدام به تخم گذاری می کند , یعنی وقتی که سیر باشد و از محیط بیرون احساس امنیت کند. حرکت های زائد آب یکی از موارد بر هم زننده آرامش زالو می باشد.هر زالو تقریبا بین 20الی 80تخم می گذارد.با توجه به مطالعات انجام شده در بخش تحقیقات بازار شرکت مسیحا طب شمال مصرف روزانه زالو در کشور بالغ بر30هزار عدد می باشد.قیمت زالو در اروپا و آمریکا بین 6تا 8دلار میباشد.

قیمت زالو در ایران تابعی از فصل و زمان صید می باشد .

آموزش و تکثیر زالو

اگر به دنبال شغلی زودبازده هستید، سراغ این حرفه نروید! پرورش زالو از مشاغلی است که به صبر و تحمل زیاد و مداومت در کار نیازمند است. افراد زیادی وارد این حرفه شده اند و در باره آموزش و تکثیر زالو مطالبی را فرا گرفته ولی بعد به علت نداشتن پشتکار زود خسته شده اند و آن را کنار گذاشته‌اند. همت و پشتکار و تخصص مهم‌ترین فاکتور برای افرادی است که وارد این کار می‌شوند. پرورش زالو از جمله مشاغل مولدی است که مشاغل جانبی زیادی در اطراف خود مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند. این کار تولیدی باعث می‌شود که اولا طب سنتی که در همه جای جهان به صورت جدی دنبال می‌شود، در ایران هم پیگیری شود و ثانیا مانع قاچاق غیرقانونی آن به کشورهایی که طالب آن هستند می‌شود و در ضمن می‌توان از این موجودات کوچک برای مصارف بهداشتی و آرایشی استفاده کرد و این صنعت را هم بیش از پیش در کشور بومی کرد.

زالو ها معمولا به صورت کلونی حرکات هماهنگی دارند و دسته جمعی از جایی به جای دیگر می روند. آنها بوی خون را دریافت می کنند و اگر زالویی به انسان یا جانوری بچسبد دیگر زالوها نیز متوجه شده و به آن سو هجوم می برند. بهترین راه صید زالو از مرداب ها آن است که صیادان به جای شلوار، جوراب نازک زنانه بلند پوشیده و درون مرداب بروند، آن قدر که تا بالای ران پا در آب فرو روند. سپس با تکان دادن آب، زالو را متوجه حضور خود نمایند. زالوها با استشمام بوی انسان به سمت طعمه آمده و به جوراب می چسبند ولی نمی توانند نیش بزنند در این حالت صیاد بیرون آمده و جوراب را به صورت برعکس از پای خویش بیرون می آورد. جوراب به صورت کیسه ای درآمده و تعداد زیادی از آنها را در بر می گیرد. راه دیگر استفاده از چکمه های بلند و فرو رفتن در مرداب و صید با دست است.

نحوه نگهداری زالو

برای نگهداری سالم زالوها باید آب محل زندگی آنها را یک روز در میان تعویض کرد، چون زالوها با ترشح مواد شیمیایی از جمله آمونیاک، اکسیژن آب را از بین برده و به تدریج خود نیز ضعیف شده و کارآیی خود را از دست می دهند و سرانجام پس از چند روز می میرند. بهتر است از آب کلرینه استفاده نشود و به جای آن از آب مقطر یا آب بدون کلر استفاده نمود. قبل از جابه جایی می بایست دمای آب را کنترل کرده و از تغییر دمای ناگهانی آب تعویضی خودداری کرد. زالو ها به گرما حساسند و نباید دمای آب بیش از 10 درجه سانتی گراد باشد و یا در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرند. غیر از آب زالو را می توان در خاک مرطوب و تمیز که در کیسه های نخی یا کتانی محصور شده باشد نگهداری کرد. درجه حرارت ایده آل برای زالوها 7-4 درجه سانتی گراد می باشد.

منبع