سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هوشمند سازی ساختمان و امکانات خانه هوشمند

هوشمند سازی ساختمان: فواید و امکانات خانه هوشمند!

 

خانه هوشمند چیست؟

تکنولوژی     هوشمندسازی ساختمان : تا حالا با خودتان فکر کرده اید که ساختمان هوشمند که این روزها مدام راجع به آن ها می شنویم چه امکاناتی را برای ما به وجود می آورند یا این که چه کمکی در بهتر شدن شرایط زندگی به ما می کنند یا این که اصلا به چه ساختمانی خانه هوشمند می گویند؟


هوشمندسازی ساختمان چیست؟

سیستم مدیریت ساختمان (BMS (Building Management System سیستمی است که به فعالیت ها و امور ساختمان ها نظارت کرده و در مواقع لازم با توجه به شرایط محیطی، تغییرات لازم را به طور خودکار اعمال می­ نماید . این سیستم می ­تواند با توجه به کاربری ساختمان طراحی و اجرا شده و بر کلیه فعالیت­ ها اعم از باز و بسته شدن درب، ورود و خروج افراد، سیستم­­ های روشنایی، سیستم­ های تهویه مطبوع پنجره و پرده اتاق ها و سیستم صوتی و تصویری نظارت داشته باشد.

ساختمانی که مجهز به سیستم مدیریت BMS باشد اصطلاحاً به آن ساختمان هوشمند می گویند . این سیستم به ساکنان این امکان را می دهد که از تجهیزات به صورت کاربردی تر استفاده نموده و احساس امنیت و آسایش را در آنها افزایش می ­دهد و همچنین می ­تواند موجب صرفه ­جویی انرژی گردد. این ساختمانها با استفاده از یکپارچه نمودن چهار عنصر اصلی سیستم­ ها، ساختار، سرویس و مدیریت و با برقراری ارتباط میان آنها محیطی پویا و مقرون به صرفه بوجود آورند. هوشمندسازی  دربرگیرنده مجموعه ای از سخت افزارها و نرم افزارها برای مانیتورینگ وکنترل یکپارچه قسمت‎های مهم و حیاتی ساختمان می باشد.

هدف: پایش مداوم بخش های مختلف ساختمان و اعمال فرامین انجام می شود به شکلی که عملکرد اجزاء مختلف ساختمان متعادل با یکدیگر و در شرایط بهینه و با هدف کاهش مصارف ناخواسته و تخصیص منابع انرژی در فضای مورد استفاده باشد.

این سیستم در برگیرنده تمام سرویس های الکتریکی، مکانیکی و حفاظتی ساختمان از قبیل سیستم گرمایش، سرمایش، تهویه مطبوع، آسانسور، نیروگاه برق اضطراری، پله برقی، کنترل روشنایی، دوربین مدار بسته، اعلام و اطفای حریق، کنترل تردد و … می باشد. مهمترین هدف های هوشمندسازی ساختمانرا می توان در موارد زیر خلاصه کرد:


·         ایجاد محیطی مطلوب برای ساکنین

·         بدون نیاز به پیمانکار دائمی ساختمان

·         جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از عدم هماهنگی

·         استفاده بهینه از تمامی تجهیزات و افزایش عمر مفید آنها

·         ارائه سیستم کنترلی با قابلیت برنامه ریزی زمانی عملکرد

·         قابلیت مانیتورینگ و کنترل تمامی نقاط تحت کنترل توسط اینترنت

·         کاهش چشمگیر هزینه های مربوط به نگهداری و بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی

·         با توجه به یکپارچه سازی ساختمان، تمام تجهیزات و امکانات بشکل یکپارچه کارکرده و قابلیت تداخل

·         قابلیت گرفتن گزارش های آماری از تمامی تجهیزات و عملکرد آنها به منظور بهینه سازی مصرف و عملکرد


چه عواملی ساختمان را هوشمند می کنند؟

دکتر فرانک Spitzer مهندس برق در گروه IBI در تورنتو بیان می­کند که هرکسی تعابیر مختلفی از هوشمندسازی ساختمانارائه می دهد. او مشاور چندین رشته در سازمان است که خدماتی را برای زمین شهرها، امکانات، حمل و نقل و سیستم پیشنهاد می­دهد. از نظر او، هوشمندسازی  ، توانایی استفاده مجدد از اطلاعات است که ترجیحا باید بین سیستم­های یکپارچه به اشتراک گذاشته شوند. در اینجا بسیاری از افراد خوشحالند که می­توانند از این سیستم­ها(ظرفیت و قدرت کامپیوتر) استفاده کرده و هرکاری را انجام دهند.

حتی زمانی که فرانک راجع به هوشمند شدن صحبت می­کند، بیان می­کند که تمایل دارد تا اطلاعات راجع به ساختمان و سلسله مراتب مناسب آن را برای افراد به اشتراک بگذارد. برای ایجاد توافق بر سر هوشمندسازی ساختمان، انجمن ساختمان­های اتوماسیونی در سطح قاره­ای(CABA) که یک سازمان غیر انتفاعی است، تکنولوژی­ های خود را برای اتوماسیون خانگی و ساختمانی در امریکای شمالی توسعه داد و برای هوشمندسازی  ، مدیریت مسیر تکنولوژی(TRM) را برعهده گرفت.

 

TRMهوشمندسازی ساختمانرا به عنوان تکنولوژی معرفی می­کند که باید محیط ساختمان و کاربردپذیری آن را برای مستاجرین و مالکین بهبود بخشیده و هزینه­ ها را کنترل کند. CABA بر روی ابزار، رتبه بندی تحت وب کار می­کند و آن را BIQ می­نامد. این انجمن از سیستم رتبه بندی انتظار دارد تا از ابزار هدفمند برای ارزیابی و مقیاس ارزش عملکرد هوشمندسازی ساختمان استفاده کند.

این نوع طراحی، یکپارچگی ساختمان را در پروژه­ های جدید تحت الشعاع قرار می­دهد. بسیاری از سیستم­های رتبه بندی که برای انجمن رهبری ساختمان سبز(USGBC)  مورد استفاده قرار می­گیرند، برنامه طراحی محیط و انرژی را در راستای اهداف خود قرار می­دهند. BIQ دارای معیار شخص ثالث و منصفانه­ای است که باید هوشمند کردن ساختمانرا مورد ارزیابی قرار دهد و ارزش ­های آن را بالا ببرد. دیوید Dern، مدیر بازاریابی در CABA می­گوید که یکی از مسائل مهم در عرصه صنعت، این است که ما باید بتوانیم از عهده توصیف واژه هوشمند سازی برآییم. ما برای این توضیح، باید از ابزار هدفمند استفاده کنیم.

 موسسه هوشمند سازی ساختماندر آسیا که 60 تا 70 لیست دارد، هوشمندسازی  را در راستای اهداف خود قرار داده و سطح Feng را در ساختمان در امریکا مورد بررسی و توجه قرار می­دهد. یکی از مسائل مورد توجه ما، افزایش کارایی انرژی است. بدون کارایی انرژی، هوشمند سازی معنایی ندارد. از نظر افراد متخصص، همانند Paul، رییس گروه هوشمندسازی ساختمان و مشاور شرکت ، یکپارچگی و کارایی برای توضیح  آن نقش مهمی را ایفا می­کنند. از نظر او، هوشمند کردن ساختمان دارای دو وجهه مختلف است: به معنای یکپارچگی است. شما باید بفهمید که چگونه باید از هوشمند سازی استفاده کنید و چگونه باید سیستم­ های تجاری را با سیستم­ های ساختمانی تلفیق کنید.

در یک خانه هوشمند وساختمان هوشمند، صحبت در مورد اتصالات است:

زمانی که ما از گوشی های همراه معمولی به سمت گوشی های هوشمند حرکت کردیم، جهشی بزرگ در ارتباطات را شاهد بودیم. به جای اینکه فقط قادر به ایجاد تماس و ارسال پیام های متنی باشیم، اکنون با تلفن های هوشمند به اینترنت متصل می شویم، ایمیل می فرستیم، پیام های لحظه ای ارسال می کنیم، فایل های مورد نیازمان را دانلود می کنیم و بسیاری کارهای دیگر که به ارتباطات نیاز دارند را انجام می دهیم.

در مورد خانه های هوشمند نیز وضعیت به همین منوال است. تفاوت اصلی خانه های هوشمند با خانه های معمولی در این است که همه ی وسایل در خانه های هوشمند به یکدیگر متصل هستند و با یک دستگاه مرکزی کنترل می شوند. کنترل آب و هوا، چراغ ها، لوازم، قفل ها و انواع مختلفی از دوربین ها و مانتیورهایی که می توانند به خانه های هوشمند و خودکار اضافه شوند از هر جای خانه و حتی دور از خانه قابل کنترل می باشند.

ایجاد این اتصالات از روش گوناگون قابل انجام است. سیستم های اختصاصی ای وجود دارند که ویژه ی خانه های هوشمند ساخته شده اند مانند Z-Wave Zigbee ،KNX و Control4.

شما می توانید از طریق وای فای و روی بستر اینترنت، این وسایل را کنترل کنید. همچنین برخی از آن ها ممکن است با بلوتوث هم قابل کنترل باشند؛ در این شرایط حتی می توان بدون استفاده از اینترنت هم آنها را کنترل کنید. هر یک از این سیستم ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و بهترین گزینه برای شما بستگی به نیاز و کاری دارد که می خواهید انجام دهید.

در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد این خانه ها، نحوه کارکرد و کنترل شان بخوانید.

 

مزایای یک خانه ی هوشمند چیست؟

و اما فایده ی ارتباط وسایل خانه با یکدیگر چیست؟ در یک کلام و به طور خلاصه جواب این است: راحت بودن! داشتن یک خانه ی هوشمند باعث می شود بتوانید کارهای زیادی را با زحمت کمتری انجام دهید. کارهایی مانند تنظیم تهویه، خاموش کردن لامپ ها، روشن مایکروفر برای گرم کردن غذا و غیره.

شما می توانید برای وسایل خانه ی خود زمانبندی نیز تعیین کنید، بنابراین یکسری کارها در ساعات خاصی از روز به صورت خودکار انجام خواهند شد. حتی برخی از این وسایل هوشمند قابلیت یادیگری داشته و از کارهایی که شما انجام می دهید، می آموزند، در نتیجه با فعالیت بسیار کمتری می توانید انجام خیلی کارها را به صورت خودکار به وسایل خانگی خود محول کنید.

فزون بر راحتی، خانه های هوشمند بهره وری از انرژی را نیز افزایش می دهند. برای مثال می توان به ترموستات هوشمند شرکت Nest اشاره نمود. این ترموستات از شما یاد می گیرد که خانه تان باید چقدر گرم یا سرد باشد و دما را به طور خودکار تنظیم می کند، بنابراین شما نگران صرفه جویی در مصرف انرژی نخواهید بود. همچنین وقتی در خانه نباشید این ترموستات به حالت «راه دور» رفته و با تنظیم دمای خانه مبلغ قبض های استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی شما کمتر خواهد شد! سیستم خانه ی خودکار Webee نیز از فعالیت ها و کارهای شما می آموزد و توصیه هایی برای افزایش بهره وری در استفاده از لوازم و دستگاه های هوشمند، به شما خواهد نمود.

 

در حال حاضر چه محصولاتی برای خانه های هوشمند وجود دارند؟

هم اکنون وسایل زیادی برای هوشمند سازی خانه ها در بازار موجود است، و با گذر زمان تعداد بیشتری در حال ورود به بازار هستند. در مورد لامپ های هوشمند یکی از بهترین گزینه های موجود را Philips Hue ارائه می دهد، اما برخی دیگر نیز مانند Holi Smart Mood Lamp نیز که تازه شروع به کار کرده، محصولی قابل احترام را ساخته است.

 

کار یک لامپ هوشمند چیست؟

 به طور خلاصه این لامپ ها به شما اجازه می دهند برای روشن و خاموش شدنشان زمان بندی خاصی تعریف کنید و یا به حرکات شما عکس العمل نشان می دهند، یا بدون نیاز به دست زدن به کلید لامپ، می توانید آن را توسط گوشی هوشمند خود خاموش کنید.

یکی از وسایل هوشمندی که ممکن است شما بیشتر با آن آشنا باشید تلویزیون ها هوشمند است، این تلویزیون ها به اینترنت متصل شده و می توان با آن ها محتواهای گوناگون را مشاهده کرد. شما می توانید براحتی به Netflix و Hulu لاگین نموده و فیلم دانلود کنید، بازی انجام دهید یا چیزی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. امروزه شرکت ها زیادی تلویزیون های هوشمند می سازند اما می توان از میان آنها به Vizio و برخی مدل های ساموسونگ اشاره نمود.

 

آموزش هوشمند سازی ساختمان

سیستم مدیریت ساختمان یا بی‌اِم‌اِس (به انگلیسی: Building Management System) که گاهی با عنوان سیستم اتوماسیون ساختمان نیز شناخته می‌شود، یک سامانه? مبتنی بر رایانه است که برای کنترل و نظارت بر تجهیزات مکانیکی و الکتریکی داخل ساختمان (مانند تهویه، روشنایی، سیستم قدرت، سامانه? آتش‌نشانی و ایمنی) در داخل ساختمان‌ها نصب می‌شود.

سیستم مدیریت ساختمان شامل دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار است، سخت‌افزارها معمولاً به صورت اختصاصی به وسیله میکروکنترلرها پیاده‌سازی می‌شوند و نرم‌افزارها نیز ممکن است به صورت اختصاصی برای سیستم نوشته شوند، در برخی از سیستم‌ها از نرم‌افزارهای کنترل و مانیتورینگ برای کنترل ونظارت بر عمل کرد بخش‌های مختلف استفاده می‌شود. ارتباط میان سخت‌افزار و نرم‌افزار توسط یکی از پروتکل‌های DeviceNet، SOAP، XML، BACnet، LonWorksو MODBUSو uspو lanو... پیدا سازی خواهد شد. اجزای اصلی این سیستم شامل :

1-کنترل کننده مرکزی

 2- کنترل کننده محلی

3- کنترل کننده اینترنتی

 4- سنسورها

 

آموزش هوشمند سازی ساختمان جهت صرفه جویی در انرژی

·         سیستم های سرمایشی و گرمایشی ( تهویه مطبوع)

·         سیستم آبیاری

·         سیستم مدیریت روشنایی

·         و ...

 

 


درمان بیماری ها و پرورش زالو و آموزش و تکثیر زالو

 

با پرورش زالو     هم بیماری درمان کنید هم کسب درآمد کنید    .

درمان بیماری ها و پرورش زالو و آموزش و تکثیر زالو


زالو به عربی « عَلَق » و از نرم‌تنان آبزی است که در شالیزارها و مرداب زندگی می‌کند. جانورشناسان تا کنون 650 نوع زالو را شناسایی کرده‌اند که برخی از انواع زالو بسیار سمی و خطرناک هستند و بعضی از انواع زالوها مفید و آثار درمانی ارزنده‌ای دارند که ما در این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم .

خاصیت درمانی زالو در بزاق دهان او است که ماده ضد انعقاد خون به نام هیرودین است و موجب رقیق شدن خون و باز شدن گرفتگی رگها و در نتیجه افزایش خون‌رسانی به مغز و بدن می‌شود. به عقیده بعضی کارشناسان 100 نوع ماده ویژه با اثرات درمانی گوناگون توسط زالو در خون ترشح می‌شود و مورد توجه پزشکان و جراحان قرار گرفته است و در اروپا و آمریکا در موارد گرفتگی رگهای قلب، گرافتهای پوستی و زیبایی پوست و جراحی قلب و پیوند اعضا و تقویت سیستم دفاعی بدن از آن استفاده می‌شود. علاوه بر این ها روغن زالو نیز دارای خواص فراوانی است. روغن زالو را برای ماساژ و تقویت عضلات می توان به کار برد.

با انداختن دو عدد زالو پشت گوشها می توان امراض صعب العلاج مغز (CXS) پارکینسون، رعشه، (MS) و (VA) گرفتگی عروق مغز، آلزایمر و صرع را معالجه کرد. با زالودرمانی می‌توان زخم معده، کولیت روده، پرستات، امراض ریوی، التهابات کبد، کیسه صفرا و بواسیر را معالجه کرد. با زالودرمانی می‌توان ناباروری مردان (ضعف اسپرم- واریکوسل)، کاهش میل جنسی و ترک اعتیاد مواد مخدر را معالجه کرد.

زالودرمانی بهتر از حجامت خون فاسد را از عمق بدن بیرون می‌کشد. اول محل زالو را با آب گرم پاک کنید ( از صابونهای عطری استفاده نکنید). جایی را که می‌خواهید زالو بیندازید اول با دست مالش بدهید تا سرخ شود. اگر جای زالو را با گل سرشوی یا خون بمالند زالو بهتر می‌گیرد. بهتر آن است که پس از جدا شدن زالو محل گزش او را حجامت بدهند. اگر پس از جدا شدن زالو خون بند نیامد پودر مازوج سوخته، نوره یا خاکستر یا پودر نرم زردچوبه استعمال شود.»


همه چیز در مورد تولید، پرورش و تکثیر زالو

درباره زالوها به طور کلی این تحقیق و گردآوری علمی پیرامون چگونگی پرورش زالو  HIRUDO EDICINALIS  می باشد (با توجه به فراوانی آن در کشور و همچنین مجوز صادر شده توسط سازمان FDA آمریکا).اطلاعات عمومی و فیزیولوژی از بین 650گونه زالو تنها 15گونه از آنها کاربرد پزشکی دارند. حضور بیش از 40گونه زالوی آب شیرین در ایران گزارش شده است. بدن زالو به حدود 34 حلقه (Segment) تقسیم شده است.

زالو به صورت همزمان دارای اندام جنسی نر و ماده می باشد که البته در بدو تولد فقط دارای اندام جنسی نر می باشد.پس از گذشت حدود 4ماه از بدو تولد به بلوغ جنسی می رسد.

زالو ها دارای حدود 11جفت کیسه بیضه می باشند (در بند های 12تا 24و در هر بند 2جفت) اسپرم اولیه از دیواره بیضه به سمت بیرون جوانه زده به تکامل رسیده و سپس به سمت بند 10که محل قرار گیری کیسه اسپرم است حرکت کرده و در آنجا ذخیره می گردند.زالو ها دارای 2کیسه تخم و 2تخمدان در بند 11می باشند.در مواردی که زالو احساس آرامش نکند ممکن است تا 9ماه اقدام به تخم ریزی نکند.

زالوها دارای 3تا 4یا 5جفت چشم می باشند تعداد چشم ها و ترتیب یا نحوه قرار گرفتن آنها در گونه های مختلف گوناگون می باشد.اندام های حسی روی سر زالو آن را قادر می سازد که تغییرات شدت نور و دما و ارتعاش را تشخیص دهد.گیرنده های شیمیایی روی سر زالو حس بویایی را ایجاد می کند.

 

زالوها نسبت به حرکت در آب بسیار حساس می باشند و فعالیت آنها در شب و زمان های بارانی به اوج خود می رسد. پرورش و تکثیر زالورا در کجا انجام دهیم؟

·        برکه یا حوضچه طبیعی .

·        حوضچه سیمانی .

·        ایجاد حوضچه با پارچه های ضد آب .

·        مخازن پلاستیکی .

 

بهترین روش و مکان برای پرورش و تکثیر زالو

هر کدام از روش هائی که ذکر شد دارای مزایا و معایبی نسبت به هم می باشند که پرورش دهنده باید با در نظر گرفتن تمامی مزایا و معایب و همچنین امکانات خود نسبت به انتخاب بهترین روش اقدام نماید .در انتخاب روش مناسب جهت پرورش زالوباید موارد ذیل حتما مد نظر قرار گیرد :

·        فرار زالو

·        دسترسی زالو به اکسیژن

·        مکانی مناسب برای تخم گذاری زالوها

·        کنترل دما و PH آب

·        غذای زالو


می شود مانند کشورهای جنوب شرق آسیا از خون مارماهی یا گربه ماهی استفاده کرد یا از لاکپشت و قورباغه که البته خون لاکپشت و قورباغه بدلیل کم خون بودن و همچنین کم خاصیت بودن خونشان و همچنین گران بودن مقرون به صرفه نمی باشد و اصلا توصیه نمی شود.یا همچون کشورهای روسیه و قزاقستان از خون گاو یا بز استفاده کرد. در این روش و شیوه تغذیه خطر بیماری های مشترک بین انسان و حیوان می تواند خطر آفرین باشد. مرکز تحقیقات شرکت مسیحا طب شمال موفق به فرموله کردن غذایی کاملا ارگانیک برای زالو شده است که هیچگونه خطری برای سلامتی انسان ندارد.


تولید مثل و تکثیر زالو

زالو وقتی که احساس آرامش کند اقدام به تخم گذاری می کند , یعنی وقتی که سیر باشد و از محیط بیرون احساس امنیت کند. حرکت های زائد آب یکی از موارد بر هم زننده آرامش زالو می باشد.هر زالو تقریبا بین 20الی 80تخم می گذارد.با توجه به مطالعات انجام شده در بخش تحقیقات بازار شرکت مسیحا طب شمال مصرف روزانه زالو در کشور بالغ بر30هزار عدد می باشد.قیمت زالو در اروپا و آمریکا بین 6تا 8دلار میباشد.

قیمت زالو در ایران تابعی از فصل و زمان صید می باشد .


آموزش و تکثیر زالو

اگر به دنبال شغلی زودبازده هستید، سراغ این حرفه نروید! پرورش زالو از مشاغلی است که به صبر و تحمل زیاد و مداومت در کار نیازمند است. افراد زیادی وارد این حرفه شده اند و در باره آموزش و تکثیر زالو مطالبی را فرا گرفته ولی بعد به علت نداشتن پشتکار زود خسته شده اند و آن را کنار گذاشته‌اند. همت و پشتکار و تخصص مهم‌ترین فاکتور برای افرادی است که وارد این کار می‌شوند. پرورش زالو از جمله مشاغل مولدی است که مشاغل جانبی زیادی در اطراف خود مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند. این کار تولیدی باعث می‌شود که اولا طب سنتی که در همه جای جهان به صورت جدی دنبال می‌شود، در ایران هم پیگیری شود و ثانیا مانع قاچاق غیرقانونی آن به کشورهایی که طالب آن هستند می‌شود و در ضمن می‌توان از این موجودات کوچک برای مصارف بهداشتی و آرایشی استفاده کرد و این صنعت را هم بیش از پیش در کشور بومی کرد.

زالو ها معمولا به صورت کلونی حرکات هماهنگی دارند و دسته جمعی از جایی به جای دیگر می روند. آنها بوی خون را دریافت می کنند و اگر زالویی به انسان یا جانوری بچسبد دیگر زالوها نیز متوجه شده و به آن سو هجوم می برند. بهترین راه صید زالو از مرداب ها آن است که صیادان به جای شلوار، جوراب نازک زنانه بلند پوشیده و درون مرداب بروند، آن قدر که تا بالای ران پا در آب فرو روند. سپس با تکان دادن آب، زالو را متوجه حضور خود نمایند. زالوها با استشمام بوی انسان به سمت طعمه آمده و به جوراب می چسبند ولی نمی توانند نیش بزنند در این حالت صیاد بیرون آمده و جوراب را به صورت برعکس از پای خویش بیرون می آورد. جوراب به صورت کیسه ای درآمده و تعداد زیادی از آنها را در بر می گیرد. راه دیگر استفاده از چکمه های بلند و فرو رفتن در مرداب و صید با دست است.


نحوه نگهداری زالو

برای نگهداری سالم زالوها باید آب محل زندگی آنها را یک روز در میان تعویض کرد، چون زالوها با ترشح مواد شیمیایی از جمله آمونیاک، اکسیژن آب را از بین برده و به تدریج خود نیز ضعیف شده و کارآیی خود را از دست می دهند و سرانجام پس از چند روز می میرند. بهتر است از آب کلرینه استفاده نشود و به جای آن از آب مقطر یا آب بدون کلر استفاده نمود. قبل از جابه جایی می بایست دمای آب را کنترل کرده و از تغییر دمای ناگهانی آب تعویضی خودداری کرد. زالو ها به گرما حساسند و نباید دمای آب بیش از 10 درجه سانتی گراد باشد و یا در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرند. غیر از آب زالو را می توان در خاک مرطوب و تمیز که در کیسه های نخی یا کتانی محصور شده باشد نگهداری کرد. درجه حرارت ایده آل برای زالوها 7-4 درجه سانتی گراد می باشد.

منبع

 

 


آموزش مصاحبه استخدامی

آموزش مصاحبه استخدامی ، عاملی مهم در کمک به اقتصاد شرکت

هدردادن وقت هنگام مصاحبه ممکن است بیش از آنچه می‌پندارید به ضررتان باشد. از چارچوبی که پیش رو دارید می‌توانید تکنیک‌های مصاحبه را بیاموزید و از اشتباهات استخدام جلوگیری کنید .

در نگاه اول شاید مصاحبه کاری قرار ملاقات خیلی ساده‌ای به نظر برسد: دست می‌دهید، گپ می‌زنید، چند سوال می‌پرسید و نتایج را مقایسه می‌کنید، اما چطور می‌توان کسی را تشخیص داد که مهارت‌هایش به خوب جلوه کردن در مصاحبه محدود نمی‌شود؟

جنیس ویتیکر، نویسنده کتابی درباره همین موضوع می‌گوید:«برای یک مصاحبه حرفه‌ای درواقع نیاز به آمادگی‌های زیادی هست، خیلی‌ها نمی‌توانند خودشان را نشان بدهند.»

هزینه استخدام نامناسب خیلی زیاد است و فقط هم شامل دستمزدی که می‌پردازید نمی‌شود. هزینه انتخاب، زمان آموزش، مشکلات احتمالی با مشتریان و پیداکردن جایگزین همگی از جمله این موارد هستند. خیلی کارشناسان تخمین می‌زنند که هزینه استخدام بد از کل مبلغ دستمزد سالانه نیز بیشتر می‌شود.

برای اینکه جلوی چنین تجربه‌هایی را در شرکتتان بگیرید باید برنامه‌ای برای هدایت مصاحبه داشته باشید. اینجا می‌توانید بیاموزید که چطور سوال‌ها را ساماندهی کرده و فرآیندی ایجاد کنید که بیشترین اطلاعات را درباره داوطلبان بدهد.

دنبال چه هستید

قبل از اینکه دنبال بهترین گزینه بگردید بهتر است زمانی را برای فکرکردن درباره خود کار صرف کنید. کسانی که قبلا این شغل را داشته‌اند در نظر گرفته ببینید چه مهارت، دانش و ویژگی‌های شخصی داشته‌اند که باعث موفقیت یا عدم موفقیت‌شان شده است. فهرستی از این عوامل تهیه کنید و برسر آن با دیگر همکارانتان به توافق برسید.

جیم سالیوان رییس گروه مدیریتی گالاکسی که کارش یافتن مدیران توانا است، می‌گوید:«مهم است که همگی درباره ویژگی‌های مدنظر و اینکه آن پست سازمانی نیازمند چه مهارت‌هایی است توافق داشته باشند. درغیر این صورت ممکن است هرکس سوالات متفاوتی از داوطلبان بپرسد چون برداشت متفاوتی از آن شغل داشته‌اند.»

 

سوالات درست را بپرسید

وقتی معیارها مشخص شد، می‌توانید سوالات هدف داری بپرسید که از زمان مصاحبه با هرداوطلب به بهترین وجه استفاده شود. تام ترنر که یک مشاور مستقل اهل ونکوور متخصص طراحی سیستم‌های گزینش است، می‌گوید: او فهرستی از 7 تا 12 معیار تشکیل می‌دهد و سپس برای بررسی هرکدام حدودا چهار سوال می‌پرسد. دو سوال به شکل ایجابی بیان می‌شوند، یعنی از داوطلب می‌خواهند درباره کاری که خوب انجام داده است صحبت کند. یک سوال سلبی است، یعنی از داوطلب می‌خواهد درباره یکی از اشتباهات یا شکست ‌هایش حرف بزند. سوال آخر هم حکم پشتیبان را دارد درصورتی که داوطلب به یکی از سوال‌های بالا جواب ندهد.

سوالات مصاحبه مدیریتی در جهت انتخاب یک مدیر است، بنابراین باید برای پی بردن به توانایی های فرد در شرایط مختلف، سوالات را هدفمند پرسید.

برای موفقیت و کسب شغل مورد نظر، آموزش مصاحبه استخدامی می تواند بسیار راهگشا باشد. راهکار های موفقیت در مصاحبه ی استخدامی، باید مورد توجه قرار گیرد. افرادی که از کاری که انجام می دهند ناراضی هستند کم نیستند ولی آن ها به راحی هم نمی توانند کار مورد علاقه ی خود را به دست آورند. دلیل آن هم این است که اکثر افراد زمانی که بحث تغییر شغل پیش می آید به یاد روز اول و روز صاحبه می افتند و استرس بیش از حدی که در آن زمان متحمل شده اند. اما آموزش مصاحبه استخدامیمی تواند به ما بیاموزد که چطور بر روی مصاحبه کننده تئاثیر گذار باشیم وخد و توانایی هایمان را ارائه دهیم.

هدردادن وقت هنگام مصاحبه ممکن است بیش از آنچه می‌پندارید به ضررتان باشد. از چارچوبی که پیش رو دارید می‌توانید تکنیک‌های مصاحبه را بیاموزید و از اشتباهات استخدام جلوگیری کنید.

در نگاه اول شاید مصاحبه کاری قرار ملاقات خیلی ساده‌ای به نظر برسد: دست می‌دهید، گپ می‌زنید، چند سوال می‌پرسید و نتایج را مقایسه می‌کنید، اما چطور می‌توان کسی را تشخیص داد که مهارت‌هایش به خوب جلوه کردن در مصاحبه محدود نمی‌شود؟

جنیس ویتیکر، نویسنده کتابی درباره همین موضوع می‌گوید:برای یک مصاحبه حرفه‌ای درواقع نیاز به آمادگی‌های زیادی هست، خیلی‌ها نمی‌توانند خودشان را نشان بدهند.

هزینه استخدام نامناسب خیلی زیاد است و فقط هم شامل دستمزدی که می‌پردازید نمی‌شود. هزینه انتخاب، زمان آموزش، مشکلات احتمالی با مشتریان و پیداکردن جایگزین همگی از جمله این موارد هستند. خیلی کارشناسان تخمین می‌زنند که هزینه استخدام بد از کل مبلغ دستمزد سالانه نیز بیشتر می‌شود.

برای اینکه جلوی چنین تجربه‌هایی را در شرکتتان بگیرید باید برنامه‌ای برای هدایت مصاحبه داشته باشید. اینجا می‌توانید بیاموزید که چطور سوال‌ها را ساماندهی کرده و فرآیندی ایجاد کنید که بیشترین اطلاعات را درباره داوطلبان بدهد.

اما رمز موفقیت برای داوطلبان در مصاحبه استخدام چیست

پیش بینی سوالات و محیا کردن پاسخ مناسب برای آن ها یکی از رمز موفقیت برای داوطلبان در مصاحبه استخدام است. به عنوان مثال یکی از سوالی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم از مصاحبه شونده پرسیده خواد شد این است که استخدام شما چه ارزشی افزوده ای برای شرکت ما خواهد داشت؟

اگر در این باره دلیل قانع کننده ای نداشته باشید قطعا نمی توانید خود را برای آن کار مناسب بدانید. پاسخ ها باید صادقانه و با اعتماد بنفس باشد و خیلی آهسته صحبت کردن درست نیست.

هر شغلی حداقل سه نیاز دارد:

·        دارای مهارت های انجام کار هستید.

·        خواستار انجام این کار هستید.

·        آن ها می خواند که با شما کار کنند.

برای استخدام می بایست این توانایی ها را داشت:

·        حالت تدافعی به خود نگیرید

·        لکنت نداشته باشید

·        از جملات روتین استفاده نکنید(مانند من دقیق هستم یا من سخت کوش هستم)

 

مریم حنطوش زاده در مورد آموزش مصاحبه استخدامی  و شیوه های مصاحبه استخدامی، انگیزش، هوش هیجانی و کارآفرینی مسائل بسیاری را مورد مطالعه و ارزیابی و تدریس قرار داده است. مریم حنطوش زاده برای مثال در مورد رفتارهای فردی و ساخت دنیای مطلوب معتقد است که با کمک تئوری انتخاب می توان متوجه شد که کدام یک از نیاز های ما در اولویت هستند و یا کدام از آن ها برآورده نشده است و با برآورده شدن آن ها در دنیای کنونی به آن چه می خواهیم می رسیم.


تزئین و دیزاین محل برگزاری جشن عروسی

تزئین و دیزاین محل برگزاری جشن عروسی "تالار تشریفات عروسی"

شاید یکی از مهم ترین جاهایی که البته بجز عروس و داماد برای بسیاری از مهمانان با اهمیت است و مورد توجه همه در تمام ساعات مراسم قرار دارد، جایگاه عروس و داماد است. با تور و گل های زیبا، ریسه های چشمک زن و کاناپه های شیک می وا یک تزیین بی نظیر داشت تا یک جایگاه زیبا برای مراسم عقد و عروسی داشته باشیم.

بعد از پایان مراسم و جشن عروسی یا عقد زمانی که عروس و داماد فیلم و عکس های آن روزهای به یادماندنی را با هم مرور می کنند بیشترین تصویری که از کنار هم بودنشان دیده می شود در جایگاهی است که گوشه ای از تالار ، باغ یا خانه تزیین شده است پس چه بهتر که بهترین چیدمان و ایده های تزیینی را برای هرچه زیباتری شدن این بخش انتخاب و اجرا کنیم . 

 

تصمیم گیری برای تزئین محل برگزاری جشن تشریفات عروسی شما می تواند بسیار سخت و دشوار باشد. در ادامه به شما می گوییم که این چیدمان و تزئین را بدون هیچگونه سختی انجام دهید.

برای اینکه شما بتوانید تزئینات تشریفات عروسی خود را از قبیل تزئینات تالار عروسی و جایگاه عروس و داماد را بخوبی انجام دهید ما به شما توصیه هایی را می گوییم. اگر شما به دنبال این هستید که تالار عروسی شما بسیار شیک و مدرن تزئین شود پس بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

 

برگزاری جشن در تالار

برای اینکه شما یک تشریفات عروسی مجلل در عین حال ساده و شیک برگزار کنید، باید توجه داشته باشید که از چه تمی برای تالار عروسی خود استفاده می کنید. این بدان معنی است که چه رنگ هایی برای دکوراسیون میز و صندلی ها استفاده میشود. یکی از شیکترین رنگ ها در تشریفات عروسی  سفید و نقره ای است. همچنین شما می توانید با استفاده از کریستال ها وگلدان های پایه دار مجلس خود را مجلل تر و با شکوه تر کنید.

 

برگزاری تشریفات عروسی  در فضای باز و باغ تالار

اگر شما فضای باز، مثل باغ تالارها و باغ را برای برگزاری تشریفات عروسی انتخاب می کنید برای شما دکوراسیون این فضاها راحت تر است. چراکه شما با خیمه زدن یک فضای خاصی را برای میهمانان خود در نظر بگیرد. همچنین در این فضا درختان و چمن فراوانی وجود دارد که باعث می شود نیاز به گل آرایی فضا کمتر لازم شود. دکوراسیون تشریفات عروسی شما می تواند با فانوس و شمع انجام شود که بسیار زیبا و مدرن نیز می شود. همچنین میتوانید با بادکنک آرایی و مشعل آرایی فضای دلنشینی را برای تالار تشریفات عروسی خود فراهم کنید.

 

گل آرایی برای تشریفات عروسی

تزئین فضا و محیط اهمیت زیادی در برگزاری تشریفات مجالس دارد. استفاده از تکنیک های گل آرایی مدرن و یا ساده در این زمینه می تواند به طراحان کمک کند. گل آرایی عروسی بخش مهمی از بار زیبایی مجالس عروسی را به دوش می کشد و در قسمت های مختلف تالار پذیرایی انجام می شود که عبارتند از: گل آرایی میز مدعوین، گل آرایی فضای ورودی تالار یا باغ عروسی، گل آرایی فضای داخلی برگزاری جشن و یا سایر فضاهای مورد نظر عروس و داماد.

 

گل آرایی هم یکی دیگر از مهم ترین بخش های تشریفات عروسی است چرا که یک گل آرایی دقیق و زیبا هنگام عروسی به برگزاری مراسم عروسی به بهترین نحو کمک کرده و موجب می شود که زحمات گروه ارائه دهنده خدمات مجالس عروسی از جمله خدمات عروس و داماد، نورپردازی و بخصوص دیزاین عروسی بهتر بنظر آیند و علاوه بر این کمک بزرگی هم به زیباتر شدن محیط عروسی و آرامش هر چه بیشتر مهمانان می کند.

در نهایت با رعایت این اصول و برخی ایده های نو بهترین تشریفات عروسی در تهران را داشته باشید برای این مهم می توانیم در تشریفات عروسی عقیق به شما کمک کنیم.

 

 


چرا باید کار ثبت شرکت را به موسسات حقوقی بسپاریم

 

 

در سالهای اخیر امور ثبتی دچار تحولی اساسی گردید، به طوری که اموری چون ثبت شرکت و سایر خدمات اداری مرتبط نیاز به مراجعه حضوری نداشته و تقریبا تمامی مراحل ثبت شرکت توسط سامانه ثبت شرکتها قابل انجام است. با اعمال این تغییرات انجام کلیه این مراحل توسط خود متقاضی نیز امکان پذیر گشته است، با این حال هنوز اکثریت متقاضیان ثبت شرکت، این امر را به موسسات حقوقی و وکلا می‌سپارند  .

 

علت این امر تخصصی بودن امر ثبت شرکت مانند سایر امور حقوقی است. در این میان موسسه حقوقی بین المللی برای انجام امور حقوقی بین الملل مورد استفاده قرار می گیرد.

مواردی چون آگاهی از نحوه تحریر موضوع فعالیت جهت رد نشدن موضوع، نحوه تقسیم سرمایه شرکت، نحوه انتخاب اسامی مناسب جهت جلوگیری از رد شدن اسامی، انتخاب نوع سرمایه متناسب با نوع شرکت، نحوه صحیح امضای اعضاء و سهامداران در ذیل مدارک، نحوه درج تاریخ صحیح تشکیل جلسات و موارد مشابه این چنینی نکاتی تخصصی است که عدم آشنایی با آنها موجب رد مکرر تقاضای ثبت شرکت، اتلاف وقت و هزینه و ورود خسارات مالی و حقوقی احتمالی به شرکت به دلیل وجود اشتباهات محتمل در ارکان اساسی شرکت در آینده خواهد شد.

در تبادلات بین المل نیز قوانین خاصی وجود دارد که یک مشاور حقوقی در شرکت یا یک موسسه حقوقی بین المللی می تواند به ما و شرکت کمک کند.

همچنین آشنایی با اصطلاحات تخصصی و حقوقی شرکتها، آشنایی با اخطارهای کارشناسی و نحوه رفع آنها در زمان مناسب، آشنایی با نوع مجوزهای لازم جهت موضوعات مجوزی، آشنایی با نحوه انجام مراحل حضوری و پایانی ثبت شرکت و همینطور لزوم چک نمودن و بررسی مداوم و مستمر پرونده از طریق سایت، جهت منقضی نشدن تقاضا و همچنین مذاکره حضوری برای رفع ایرادات احتمالی که نیازمند به مذاکره خارج از سایت هستند (با توجه به اینکه در حال حاضر کارشناسان اداره ثبت به هیچ وجه جز از طریق سایت پاسخگوی متقاضیان نیستند) نیز از جمله مواردی هستند که لزوم سپردن پروسه به موسسات حقوقی و وکیل متخصص را نشان می‌دهند.

 

نحوه استخدام وکیل

 

برای استخدام وکیل دقت کنید زمانی که به دفتر وکالت می روید ظاهر آن اهمیت ندارد بلکه توانایی های او مهم است. شخصی که به عنوان وکیل به او وکالت می دهید حتما پروانه وکالت داشته و یا اگر موسسه حقوقی است دارای شماره ثبت سازمان ثبت شرکت ها باشد پس از آن می توانید با خیال راحت به او اعتماد کنید. دقت کنید برای وکالت دادن حتما قرارداد تنظیم نمایید و مبلغ مورد توافقتان را در آن منعکس کنید. برای اجرت وکلا تعرفه قانونی وجود دارد لیکن دو طرف می توانند به هر مبلغی توافق نمایند.

صرف داشتن یک دفتر وکالت کسی را وکیل نمی کند. دقت کنید بسیاری از مبالغی که به وکیل پرداخت می کنید در واقع در جیب وکیل نمی رود و وکیل می بایست بابت آن قرارداد ، تمبر مالیاتی ابطال نماید و علاوه بر آن نیز هر ساله مالیات پرداخت کند و هزینه های زیادی بابت ایاب و ذهاب خواهد داشت ضمن اینکه بایستی وقت بگذارد و پیگیری پرونده را بکند در نتیجه برای پرداخت اجرت وکیل سخت گیر نباشید تا او نیز بتواند کیفیت خدمات خود را ارتقا دهد.

پس از انعقاد قراداد در دفتر وکالت، آن وکیل از شما وکالت اخذ می نماید بدین ترتیب که برگه های سه نسخه ای رنگی که توسط کانون های وکلا تهیه شده است را می بایست امضا نمایید. دقت کنید که یک نسخه از آن متعلق به شماست یک نسخه متعلق به وکیل و دیگری نیز به دادگاه ارائه می شود.

 

کار شناس حقوقی کیست؟

با توجه به پیچیده شدن روابط فردی و سازمانی در دنیای امروز و افزایش مسایل و مشکلات مختلف در سازمان های دولتی و یا شرکت های خصوصی، نیاز به حضور یک یا چند کارشناس و یا مشاور حقوقی در کنار مدیران بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

مشاور حقوقی به مدیران و ذی نفعان سازمان کمک می کند تا ضمن توجه به مسئولیت های کیفری، حقوقی، جزایی و انتظامی تصمیماتشان، تصمیمات صحیح تری اتخاذ نمایند و همچنین در مواجه به مسایل حقوقی سازمانی به آنها در حل و فصل مسایل و مشکلات یاری می رساند.

مشاور حقوقی با تسلط کاملی که به قوانین و اصول حقوقی دارد، کلیه امور حقوقی سازمان یا شرکت از جمله تهیه و تنظیم آیین نامه ها و دستورالعمل ها، انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی، رسیدگی و پیگیری پرونده های حقوقی و دعاوی اداری و استخدامی، شرکت در جلسات دادرسی و دفاع از حق سازمان، ارائه مشاوره حقوقی به کارکنان در صورت لزوم، انجام امور حقوقی مربوط به مناقصه، مزایده و … را برعهده دارد.

در شرکت ها و سازمان های دولتی معمولا یک بخش حقوقی متشکل از چندین کارشناس حقوقی امور مربوط به انعقاد قراردادهای خرید و فروش؛ انعقاد قراردادها و تفاهم نامه های بین سازمانی و سایر امور حقوقی دستگاه را زیر نظر دارند و معمولا بررسی و اعلام نظر اداره حقوقی یکی از مراحل انجام عملیات فوق می باشد.

در شرکت های خصوصی ممکن است یک مشاور حقوقی به چند شرکت کوچک مشاوره بدهد و یا فقط در استخدام یک شرکت باشد. در شرکت های خصوصی بزرگ نیز مدیران شرکت از یک تیم مشاوره پرقدرت و زبردست و یک واحد حقوقی مجزا نیز بهره می برند.

برخی از مشاوران حقوقی در حوزه های خاص و تخصصی فعالیت می کنند. به عنوان مثال یک مشاور حقوقی فقط به شرکت ها و سازمان های هنری و دیگری فقط به سازمان های ورزشی مشاوره می دهد.