سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت ناودانی

 ناودانی چیست؟ 

ناودانی یا (European Standard U Channel) UPN, UNP یکی از مقاطع فولادی باز و بسیار پر کاربرد در صنعت و ساختمان سازی ست. ناودانی از دو بال عمود بر جان تشکیل شده است که به آن شکلی شبیه به حرف U انگلیسی می دهد. نادوانی در سایزها و جنس های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود که هر کدام بر کاربرد و قمیت ناودانی تاثیر دارد. در این مقاله توضیحات کاملی در مورد انواع ناودانی، کاربرد ناودانی، جدول وزنی ناودانی و همچنین قیمت ناودانی توسط تیم فولاد صنعت زمانی خدمت شما ارائه می گردد. با ما همراه باشید.

ناودانی فولاد صنعت زمانی

ناودانی چیست؟ مشخصات و نحوه تولید ناودانی

ناودانی به دو صورت 6 متری و 12 متری به بازار عرضه می گردد که یک سری سایزها فقط 6 متری تولید یکسری سایزها 6 و 12 متری تولید و یکسری هم فقط 12 متری تولید می شوند.

ناودانی به دو نوع در بازار ایران به صورت رایج عرضه می گردد یک اروپایی که از لحاظ شکلی شکیل تر و از لحاظ وزنی سبک تر می باشد و دوم ناودانی تولید داخل کشور.عبارت یو پی ان، برای ناودانی از کلمات زیر شکل گرفته است:

UPN: U-Shaped, Profile, Normal Section

به همین دلیل در متون فارسی و لاتین، عبارت یو ان پی نیز به معنی ناودانی به کار رفته است. همچنین این پروفایل را در بعضی از متون با عبارت UPE نشان می دهند که همانند عبارت UPN بوده تنها E نشان دهنده ی مرجع استاندارد اروپایی European می باشد.

ناودانی چیست؟، تاریخچه ناودانی،انواع ناودانی،مشخصات ناودانی،استاندارد ناودانی،جدول وزن ناودانی،خط تولید ناودانی،کاربرد ناودانی UPN،کارخانه های تولید کننده ناودانی،قیمت ناودانی، تفاوت ناودانی پرسی و ناودانی فابریک به صورت شماتیک

کاربردهای ناودانی

ناودانی سایز 10 یکی از پرکاربرد ترین سایزها به حساب می آید. به طور کلی تقاضا برای ناودانی 6 تا 14 نیز بیش از دیگر سایزها می باشد. این در حالیست که استاندارد سایزهای 30 (در واقع ناودانی 3) تا 400 (ناودانی 40) را نیز پوشش می دهد. سایزهای بزرگ‌تر یا ناودانی سنگین، بنا به سفارش تولید می گردند و در تولید این سایزهای نامتعارف، مشخصات مورد نظر سفارش دهنده مد نظر قرار می گیرد.

انواع ناودانی

انواع ناودانی از نظر فرایند تولید

از نظر فرایند تولید ناودانی ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد.

·        ناودانی فابریک

ناودانی فابریک از طریق فرآیند نورد تولید می شود. در این روش شمش در دستگاه نورد قرار داده می شود و با ایجاد گرما و حرارت محصول خروجی به صورت یک رول صاف خارج می شود. در مرحله بعد رول ها دردمای بالا از میان غلطک های دستگاه نورد عبور کرده وبه شکل ناودانی در می آیند. درانتها قطعه سرد می شود. سرد شدن قطعه باعث می شود که دچار انقباض شود و به همین دلیل نتوانیم قطعه ای با ابعاد دقیق به دست آوریم.

·        ناودانی پرسی

ناودانی پرسی حاصل انجام عملیات پرسکاری روی ورق فلزی ست. در این روش ورق با طول مشخص وارد دستگاه پرس شده و به شکل ناودانی فرم داده می شود. ناودانی پرسی به دلیل فشار پرس در محل اتصال جان به بال دارای ضخامت کمتری ست اما به دلیل سرعت بالای پرسکاری همچنین ابعاد دقیق و صاف بودن لبه ها بسیارپرکاربرد است.

اما در بحث ناودانی های فابریک همانند آنچه در نحوه تولید میلگرد آجدار و یا میلگرد ساده اتفاق می افتد، اسلب های گداخته به سمت دستگاه قالب حرکت می کند و بر اساس سایز ناودانیِ مورد نیاز شکلی دهی انجام می گردد. یکی از مراحلی که در تولید ناودانی فابریک اجتناب ناپذیر به نظر می رسد گرفتن اعوجاج از اسلب گداخته می باشد که این کار پس از نورد ابتدایی صورت می پذیرد.

قیمت ناودانی پرسی،قیمت روز آهن،ناودانی فابریک،نحوه ی تولید ناودانی،ابعاد ناودانی،قیمت روز ناودانی

قیمت آهن آلات،مقاومت ناودانی،ناودانی ناب،کاربردهای ناودانی،ناودانی ساختمانی

ناودانی UNP،ناودانی آلومینیومی،ناودانی چیست،آهن ناودانی،قالب ناودانی،معنی ناودانی،مشخصات ناودانی

قیمت ناودانی 14،قیمت ناودانی 6،قیمت ناودانی 14،قیمت ناودانی شیروانی،قیمت ناودانی مشهد،قیمت ناودانی 10،قیمت ناودانی 10،قیمت ناودانی 8،میلگرد،تیرآهن