سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی درباره مراسم عروسی

اطلاعات مختصری راجع به عروسی و خدمات و تشریفات آن

در دین اسلام به ازدواج یا پیوند زناشویی اهمیت فراوانی داده شده است و احادیث و روایات مختلفی در این باره وجود دارد. به طبع مراسم ازدواج یا همان عروسی نیز اهمیت ویژه ای دارد و همانطور که می دانید این مراسم در هر کشور و حتی هر شهر، روستا و طایفه آداب و رسوم خاص خود را دارد که از قدیم نسل به نسل منتقل شده اند. البته همان گونه که از پدربزرگ ها و مادربزرگ هایمان شنیده ایم، مراسم عروسی در زمان های قدیم بدون تشریفات خاص با همان آداب و رسوم زیبا، بسیار ساده تر، صمیمی تر و می توان گفت کم هزینه تر برگزار می شده و از برخی جهات به صورت کنونی نبوده است.

به مجموعه عواملی که در یک جشن عروسی صرفا برای زیبایی و نظم هر چه بیشتر مراسم به کار گرفته شده تشریفات عروسیمی گویند. تشریفات به معنی زرق و برق و تجملات و صرف هزینه های گزاف نیست، تشریفات عروسیمعنایی فراتر و عمیق تر از تجمل گرایی دارد. تشریفات به لحاظ لغوی یعنی آداب و آیین انجام مراسم از جمله مراسم عروسی

میزبان با محول کردن انجام این آداب و رسوم به کارشناسان و افراد ماهر در امر خدمات عروسیو تشریفات عروسی با خیالی راحت به کارهای دیگر خود می رسد و اطمینان دارد که تشریفات عروسی به خوبی و درخور شان وی برگزار می شود . تشریفات عروسیآداب و قواعد خود را دارد و به جا آوردن این تشریفات کاملا تخصصی است و به قول معروف باید کار را به کاردان سپرد.

 

امروزه موسسات تشریفات عروسی بسیار زیادی در شهرها فعالیت کرده و از این راه کسب درآمد می کنند. اما کیفیت و ابتکار در خدمات مجالس مختلف متفاوت می باشد.بدون شک برای هر فرد بهترین و مهم ترین روز زندگی، روز عروسی اوست و به همین دلیل ترجیح می دهد مراسم این روز به بهترین شکل و کیفیت و همچنین منظم برگزار شود. برای همین این روزها، خیلی از عروس و دامادها برای برگزاری هر چه بهتر عروسی شان، به موسسه خدمات عروسی مراجعه می کنند و تشریفات عروسی را با خیال راحت به آن ها محول می کنند.

 

 از جمله این تشریفات می توان به محل برگزاری مراسم (تالار، سالن یا باغ)، جایگاه عروس و داماد، ماشین عروس، تزیینات محل برگزاری جشن، نور پردازی ها، عکاسی و فیلم برداری، شمع آرایی، گل آرایی، موزیک مراسم، کارت دعوت، دسته گل عروس، آرایشگاه عروس، آتلیه، پذیرایی، سفره عقد، صندلی ها، مسیر ورود به عروسی و تزیینات ماشین عروس اشاره کرد که هر کدام به نوبه ی خود متنوع هستند و با توجه به سلیقه و بودجه عروس و داماد به آنها پیشنهاد می شوند. زوج های جوان می توانند کلیه ی این امور را به موسسه تشریفات عروسی بسپارند یا اینکه خود عهده دار قسمتی از کارها شوند که این به بودجه ی عروس و داماد بستگی دارد.

لازم به ذکر است مراجعه به موسسات تشریفات و خدمات عروسیدر شهرها به علت مشکلات شهر نشینی بسیار مرسوم شده است در حالی که شاید در اکثر روستاها مراسم عروسی در همان منازل و یا باغ های خودشان برگزار می شود و آداب و رسوم عروسی را به شکل قدیم به جا می آورند.

 

هر کشور، شهر یا روستایی تشریفات عروسی خاصی دارد که ریشه در فرهنگ آن مردم دارند. در هر حال برگزاری مراسمات از جمله مراسم عروسی منوط به رعایت اصول و آیین تشریفات عروسی است. تشریفات عروسی نه تجمل گرایی است و نه تجمل پرستی. تشریفات عروسی به معنای نظم دهی به روند انجام فعالیت ها و آداب و رسوم پیش روست. سپردن انجام تشریفات عروسی به یک موسسه معتبر و ماهر در زمینه خدمات عروسی تضمین کننده رعایت این تشریفات و برگزاری یک جشن با شکوه است.

 

تشریفات مجالسبه موسسات تشریفاتی گفته میشود که پک کاملی از تمامی خدمات مراسم عروسی و تشریفات مجالسعقد و خدمات مجالس نامزدی و مراسم جشن تولد و برگزاری همایش و برگزاری سمینار،مراسم سفارتخانه ها را ارائه میدهد،  تشریفات مجالسشامل منوی غذایی، مهماندار، ظروف، میوه، شیرینی،کیک مراسم، موزیک مراسم، سفره عقد، فیلمبردار مجالس، عکاس مراسم، گل ارایی مجلس، شمع ارایی عروسی، نورپردازی سالن عروسی، نورپردازی باغ عروسی، کارت دعوت مراسم، ماشین عروس، دسته گل عروس، ارایشگاه عروس، کترینگ عروسی، ساقدوش عروس، ساقدوش داماد، مزون عروس، اجاره باغ مراسم، اجاره سالن اجتماعات مراسم، اجاره ویلا عروسی، و مواردی دیگر میباشد